tisdag 1 maj 2012

Flaskpost och Valborg

Först kommer ett boktips. I lördags läste jag ut "Message in a Bottle" av Nicholas Sparks. Boken handlade om en kvinna som fann en flaska med ett kärleksbrev i, då hon var på semester med en vän. Brevet var skrivet till en kvinna vid namn Catherine och signerat av en man vid namn Garrett. Brevet rör henne väldigt mycket och så småningom får hon tag på fler brev. Till slut blir hon övertalad av sin vän att söka upp honom... Som vanligt (enligt mig) skriver Sparks väldigt gripande och det är svårt att lägga ifrån sig denna kärlekshistoria, som ger läsaren hopp om kärleken även när då man trodde att hoppet var ute.

Nu till Valborg! Mitt valborgsfirande började i lördags kväll när jag var på uppe på Pollax för en återträff med mitt Forskå. Vi var inte så många där, men det var kul att träffa dem och alla andra jag sprang på där. Vi gick och kollade lite på de färdiga flottarna, snackade lite skit och lyssnade på banden som spelade.

På Kvalborg (i söndags) grillade vi med min vän E och skulle göra egen bearnaisesås. Jag har gjort det en gång innan och då blev det kanongott (även om den inte blev lika bra som Å's). Denna gång var jag inte så försiktig, så det skar sig och blev lite smaklöst. Helt ok dock. Senare kom även P's kusin J hit. Helt enkelt en mysig kväll =)

På Valborg hade vi pannkaksf/våffelrukost med J och P's vän D och hans flickvän M. Våfflorna brände lite i början, men blev till slut kanon. Efter frukosten gick vi till Ekonomikumparken (med ett litet stopp i stadsparken). Överallt var det hur mycket folk som helst, folk vallfärdar verkligen till Uppsala för Valborg! Vi satt i Ekonomikumparken några timmar och på kvällen grillade vi med några av P's kompisar. Härlig dag helt enkelt =)
Våfflor och pannkakor =)

Frukost!



Så här mycket folk var det på stationen när vi gick förbi!

Trots solkräm brände jag mig på bröstet och ryggen.

D, M och P.

En orkester som spelade sig genom parken.
Här har jag druckit Baccardi Watermelon. Mums!
Champangegalopp på Värmlands. I år gick vi inte på
nån galopp, men det var härliga minnen att  se =)







4 kommentarer:

  1. Pannkaksbuffé - vilken grej! Det kan du gärna få bjuda på när vi kommer på söndag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog inte det, men annat smaskens istället =)

      Radera
    2. Pannkakstårta blir annars bra på söndag?

      Kram / P

      Radera
    3. Fast vi är ju inte så jättesugna på pannkakor efter att ha ätit lite för många i måndags... Inte jag iaf =P

      Radera