söndag 13 maj 2012

Mamma på besök

I fredags kväll kom mamma på besök! Vi hade en mysig kväll, men la oss rätt tidigt (eller sent, beroende på vem man frågar...) eftersom P skulle åka till Berlin på lördagsmorgonen.
Så här kan det gå när man har 
köpt likadana regnjackor!
Fika på "Storken", mitt favvo-café.



















Lördagen spenderades på stan med att shoppa, fika och luncha. Nästan varje gång mamma är här hittar jag nån schysst grej i nån butik som jag i vanliga fall inte går in i. Ofta händer det att jag köper saker jag kanske inte hade tänkt att de passade mig när mamma är med. Många gånger blir dessa grejer favoritplagg =) Efter några timmars shopping gick vi på eftermiddagsbio. Med oss till bion köpte vi kaffe från "Kaffevagnen" som stod på gågatan. Kaffet var ekologiskt/fairtrade och var gott, så jag kan rekommendera det! Filmen vi såg hette "Hotell Marigold", en film som jag läst i DN att den skulle vara mysig. Det var lite av en pensionärsfilm och jag drog nog ner medelåldern med några år =P Men den var bra, lite sådär "feel-good-film" och vi var på bra humör när vi gick hemåt. När vi lämnat alla våra shoppingkassar hemma så tog vi  en promenad till Koh Phangan där vi åt middag. Lika gott och mysigt som förra veckan! Från bordet bredvid hörde vi att toaletterna var häftiga (var aldrig där förra veckan), så innan vi gick hem blev det ett besök där också och ryktet stämde!

Kaffevagnen!


Vi åt båda "Paneng Curry".

Idag har vi promenerat längs ån och jag fick se Kungsängsliljor för första gången (tror jag iaf). Efter promenaden fikade vi på Fågelsången, där mamma jobbat när hon bodde i Uppsala, och sen sprang vi runt lite mer på stan. När det var dags för mamma att åka hem upptäckte vi att tåget var 50 min försenat. Nackdelen med det var att hon skulle missa sin anslutande buss, men fördelen var att hon fick stanna lite längre! Vi hämtade packningen och satte oss utanför stationen för att vänta i solen. Tåget blev 75 min försenat, men vi hade det mycket skönt i solen =)

Kungsängsliljor och vitsippor.




Nu ska jag sätta mig på balkongen och läsa i solen!

(Ps. Jag blir tokig på hur krångligt det är att få bilderna som man vill!)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att ha mamma på besök och vad mycket roligt ni verkar ha hunnit med!

    SvaraRadera