onsdag 2 maj 2012

Om mig

Den här listan hittade jag på en kompis blogg och tyckte att den var lite rolig =)

Namn:  Sara Frid
Ålder:  28 (om 4 dagar)
Längd:  178 cm
Sko-storlek:  41
Född:  Västerås BB
Bor:  I Uppsala
Gör just nu:  Har lätt ångest över att det är jobbigt att söka jobb (hörs ju på ordet jobb att det är jobbigt!)
___________________________________________________________________
Allmänna frågor:
Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Omtänksam, organiserad, nyfiken.
Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Otålig, envis, tror ofta att jag "gör det bättre själv".
___________________________________________________________________
Vad är du rädd för: Att jag ska hamna mitt i en katastrof.
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Att jag tar mig för att göra många av saker jag drömmer om.
Det roligaste jobbet du haft/har: Sommarjobb på ett avloppsvattenreningsverk.
Har du körkort och egen bil: Ja och nej.
När tog du ditt körkort: 2003
När grät du senast: Två veckor sen tror jag.
När skrattade du senast: Igår när jag och min sambo fjantade omkring.
Vem åkte du bil med sist: P.
Vem åt du mat med sist: P.
Vem sov du hos sist: P.
Vem sov hos dig sist: P.
Vad var du rädd för när du var liten: Jag var mörkrädd när jag var liten och är det fortfarande ibland (speciellt om jag läser deckare).
Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Paleontolog.
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Jag har opererat bort "körteln bakom näsan".
Värsta smärtan du råkat ut för: Migrän.
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Att jag till slut raggade upp P, efter att vi känt varandra i över 3 år.
Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Får ofta den känslan vad gäller miljöproblem...
Har du någonsin sportat: Har sprungit halvmaran två gånger, åkt öppet spår en gång, red när jag var i tonåren. Gillar att träna löpning, skidåkning, yoga och spinning.
Någon du ser upp till: Mina föräldrar!
Vad finns alltid i din handväska: Försvarets hudsalva, värktabletter, mobil, plånbok och vattenflaska.
___________________________________________________________________
Har du varit utomlands någon gång: Danmark, Norge, Finland, England, Skottland, Madeira, Egypten, Marocco, Thailand, Nya Zeeland, Australien, Tyskland, Kenya och Österrike.
Vilken plats var finast: Svårt att säga, många av de platser jag varit på har varit så otroligt vackra. Men kanske korallreven i Röda Havet.
Största stad/städer du varit i: Kairo, London och Bangkok (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_v%C3%A4rldens_st%C3%B6rsta_storstadsomr%C3%A5den)
___________________________________________________________________
Lite mer personliga frågor:
Har du någonsin tagit eller provat droger: Nej
Rökt: Ja
Snusat: Ja
Druckit: Ja
Har du piercing eller tatuering: Jag har örhängen.
___________________________________________________________________
Antingen-eller-frågor:
Storstad eller landet: Landet
Hamburgare eller pizza: Pizza.
Kött eller fisk: Kött
Hund eller katt: Hund
Aftonbladet eller expressen: Aftonbladet
McDonalds eller MAX: MAX
Vin eller Öl: Öl
Charter- eller skidsemester: Charter
Sverige eller Utlandet: Sverige (men gärna utlandssemester).
Sport eller nyheter: Nyheter
Hockey eller fotboll: Fotboll
Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Ljushåriga
Sommar eller vinter: Sommar
Vår eller höst: Båda
Flyg eller tåg: Svårt att välja... Tåg är ju miljövänligare, men flyger man innebär det ju ofta spännande resmål.
Bil eller buss: Bil

1 kommentar: