fredag 27 april 2012

Vår

Sen den 16:e januari har jag (nästan) varje vardag cyklat ut till Ultuna, där ligger Sveriges Lantbruks Universitet och det är där jag gör mitt examensarbete. Det tar ungefär en timme att cykla fram och tillbaka. Under vintern tyckte mina kinesiska kollegor att jag var galen som cyklade, speciellt då det snöade, men jag kämpade på. I tre dagar tog jag bussen och då var det för att jag var förkyld. Vägen jag cyklar ut går längs Fyrisån nästan hela vägen och det är väldigt vackert. En gång såg jag t.o.m. två rådjur som stod vid sidan av vägen. Under de veckor som jag gjort detta har jag sett den konstiga vintern skifta mot vår och de senaste dagarna har jag tagit lite vårbilder som jag tänkte dela med mig av. Men först kommer några vinterbilder, så att vi verkligen minns hur glada vi är för att det är vår!

En solig morgon och rimfrost på träden, mycket vackert!

En annan solig morgon.

Skillor, dessa blommor får mig alltid att tänka på mamma =)
En del av vägen kantas av blåsippor och massor av vitippor!




Fler blåsippor!



Skillorna breder ut sig väldigt vackert på gräsmattan.
Detta vårtäcken hyser jag en viss hatkärlek till, björkar
är ju väldigt vackra men deras pollen är rena tortyren!
En påsklilja.
Tussilagos, dessa ser jag från köksfönstret =)






4 kommentarer:

  1. Underbara bilder!!
    Går det att följa din blogg på något sätt? Så som du gör med min? :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, ja det borde ju gå... vet inte riktigt hu, men ska kolla på inställningarna =)

      Radera
  2. Hej
    Det beror nog inte bara på den nya kameran att bilderna blir bra, det måste ligga i generna, kanske.
    Kram P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kort i den här bloggen (hittills) är tagna med min mobil =)

      Radera