tisdag 17 april 2012

Hälften vegetariskt

Igår stod det i DN "Forskare: Klimatkris om vi inte halverar köttätandet". Själv skulle jag gärna äta mer vegetariskt, problemet är att P rynkar på näsan när jag nämner orden "bönor", "linser" eller "vegetariskt". Jag äter ganska ofta vegmat när jag är själv, något han uppmuntrar. På skoj föreslog jag (efter att ha läst artikeln) att om jag blev vegetarian och han åt kött så skulle vi ju typ halvera köttkonsumtionen, det gick inte heller hem. Så hur göra? Eftersom det nästan alltid är jag som lagar maten har jag ju rätt mycket inflytande på vad vi får och vad som finns i. Idag t.ex. ska vi äta köttfärspaj, så jag tänkte smyga ner lite gröna linser i den. Han kommer nog att märka det, för det brukar han, men eftersom han äter och verkar bli mätt så fortsätter jag.

Idag var jag till blodcentralen och lämnade blod, fick två fina strumpor som tack. Var dessutom med i en tävling där jag kunde vinna en cykel och cykelhjälm. Vore inte så dumt! Då skulle jag kunna sälja den och få lite pengar till mitt tandimplantat!

Nu har jag fixat inställningarna också så att det är lättare att kommentera bloggen =)


En ulv i fårakläder (alltså en köttfärspaj med nersmygda linser)!

8 kommentarer:

  1. Kvinnlig list ;)

    / Veronica

    SvaraRadera
  2. Gillar :-) Både halvvegetariskt och att man slipper logga in!

    Kan man inte lägga köttfärs på halva och linser på halva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är klart man kan, men jag är ju inte så jättepepp på att bli helvegetarian. Dessutom tänker jag att det är nyttigt för oss båda att äta lite mer baljväxter... =)

      Radera
  3. Haha, klockrent Sara! Lycka till :) Kul att hitta till din blogg igen!

    SvaraRadera
  4. Som om kvinnlig list kan övervinna MIN observationsförmåga och smaklökar!

    denna gång... Hon blev avslöjad!

    SvaraRadera
  5. Vad gott med köttfärspaj!

    Jag vill också äta mer vegetarisk.... Eller åtminstone skära ner på det röda köttet.
    Själv fyller jag ut med kikärtor i det mesta jag lagar! Mums!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag som trodde att test på människor var förbjudet, men det tycks som om en del utför det i lönndom ;-)
    Kram / P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det är ju inte som att jag testade nåt cancerogent ämne på honom... =P

      Radera