onsdag 18 april 2012

Kinesiskt kokoskaffe

Till att börja med vill jag bara säga att P märkte linserna, fast han hann nästan äta klart innan han upptäckte det. Han klagade då på att linser (och bönor) smakar mjöligt och inte är gott, men eftersom han inte klagade för än han upptäckt linserna så kan de ju inte ha smakat så illa. Eller? (Förlåt om jag hänger ut dig älskling!) Sen sa han att jag inte behövde lura honom utan att det var ok ändå, fast jag kanske gör det igen eftersom jag tycker att det är lite kul att se hur lång tid det tar innan han märker det.
Idag var det sol på lunchen och jag satt ute och åt, härligt! Efteråt så tipsade en av mina kinesiska exjobbskompisar mig om att det fanns kinesiskt kaffepulver med kokossmak bredvid kaffemaskinen. Trots risken att det kunde innehålla koffein så testade jag. Kaffet var väldigt sött och smakade mer godis än kaffe, så jag hällde ut det efter några munnar och gjorde nytt, koffeinfritt kaffe. Mums! Jag har druckit koffeinfritt kaffe i nästan en månad nu och det verkar fortfarande gå bra =)


2 kommentarer:

  1. Kanske borde prova dina matlagningsknep här också!

    I am not a robot (om jag skriver det här så kanske jag inte behöver bekräfta det igen efter att jag tryckt på "publicera"?)

    /Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror tyvärr att du måste bekräfta det varje gång, men det kanske kan ses som ett i-landsproblem? =)

      Radera