fredag 1 juni 2012

Catching Fire



Catching Fire är den andra boken i triologin som heter Hungerspelen. För den svenska versionen, Fatta Eld, stof det 35 personer före mig i kö på biblioteket så jag övervägde ju att köpa boken. Men i måndags, när jag var på väg hem fick jag ett sms från bibblan att den engelska boken nu fanns att hämta (jag hade visst ställt mig i på kö på den också). Jag läste den på några dagar, men tänker att jag inte ska förstöra för någon så jag säger bara att den var väldigt svår att lägga ifrån sig och att slutet var en riktig cliffhanger!

Min plan var att låna även den tredje boken på biblioteket, för det var (konstigt nog) ingen kö på den utan den fanns inne. Men ibland, när jag tycker att en bok varit riktigt bra, får jag ett behov av att äga! Så jag bestämde mig för att köpa triologin  i alla fall, fast jag redan läst de två första böckerna. I onsdags beställde jag och fick lova P att jag inte skulle läsa den innan min exjobbspresentation är förbi (nästa vecka), för jag skulle nog inte få så mycket gjort om jag började läsa innan... Så jag ser det som en bra belöning =)

Igår var jag och lämnade tillbaka Catching Fire. Jag kunde inte låta bli att gå till hyllan där bok nummer tre, Revolt, stod. Jag tog ut den, tittade på den, läste på baksidan och läste första meningen i första kapitlet. Sen ställde jag tillbaka den och gick hem igen. Det var svårt, jag ville så gärna sätta mig och läsa där, på en gång! När jag berättade för P så skrattade han och sa att jag var som en knarkare som skulle sluta. Kunde liksom inte låta bli att vara där och titta lite, fast jag inte borde. Samtidigt är det ju härligt att suga på karamellen, för jag vet ju att jag kommer att få läsa slutet snart!

I morse hade jag dock fått ett mail om att boken var slut hos förlaget och att min order var borttagen. NEJ!!!!!!!!! tänkte jag då! Tack och lov fanns det en annan upplaga/version av triologin så jag skyndade mig att beställa den. Jag tog tom snabbfrakt, som är lite dyrare, vilket jag aldrig brukar göra. Efter bara någon timme fick jag ett mail om att boken skickats! Frågan är dock hur svårt det kommer att vara om boken ligger här hemma, kommer jag att kunna hålla mig då?
Hungerspelen : trilogin
Den här boken väntar jag på med spänning!
(http://www.adlibris.com/se/covers/M/9/16/9163873524.jpg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar