fredag 22 juni 2012

Blues

När jag fyllde 20 år fick jag porslin av mamma i present. Det var ett porslin som jag själv valt ut efter att jag blivit helt förälskad i det., det heter "Blues" och är från Rörstrand.  Ibland gick jag och kollade på det i butiken och längtade tills jag skulle få köpa mer, ända tills jag upptäckte att det gått ut ur sortimentet. Det kändes inte så värst bra, men jag tänkte att jag fick vara nöjd med de jag hade.

För en dryg månad sen började jag kolla efter porslinet på tradera och blocket, utan resultat. Jag googlade också, men det enda jag hittade var annonser av folk som ville att man skulle kontakta dem om man ville sälja. Men så, förra veckan kom det upp tre auktioner på tradera. En med sju tallrikar, en med sju assietter och en med fyra djupa tallrikar. Jag visste att jag måste ha dem, då skulle jag inte behöva leta mer sen. Den med tallrikarna gick ut igår och nervöst satt jag och väntade. Jag vann!!! Helt utan fight, jag trodde det skulle vara svårt att vinna... De andra två auktionerna gick ut strax efter kl 7 i morse. Så strax innan kl 7 gick jag upp och bevakade auktionerna. Nervöst! Jag vann dessa också, men inte lika enkelt som den förra. Här var det någon som lagt ett högre bud så jag fick sitta och buda över tills jag vann. Sen la jag mig igen, men hade svårt att somna om igen. Men nu är jag mycket, mycket nöjd!

Mitt fina porslin =)

Det var samma grej med mina bestick, de fick jag också i present när jag var yngre. För drygt en månad sen upptäckte att jag att även dessa gått ut ur sortimentet. Även dessa lyckades jag vinna på tradera för ett tag sen =)

2 kommentarer:

  1. Grattis! Snyggt porslin. En riktig sommar service.Fast jag vet du ska ha det året runt.

    Herr P.

    SvaraRadera
  2. hej, hur mycket betalade du?

    SvaraRadera