tisdag 26 juni 2012

Inomhuspicknick

Igår efter jobbet skulle P träna och jag skulle ta en promenad. För att slå två flugor i en smäll gick jag till City Gross (där jag skulle köpa fisk och skosnören). Eftersom det regnade igår tog jag regnställ och gummistövlar, men halvvägs blev det så varmt att jag fick ta av regnbyxorna. Strax innan jag var framme började regnet vräka ner och mina ben blev blöta på några sekunder. Väl framme fick jag alltså byta och gå i bara regnbyxor.

Inne på affären irrade jag runt ett tag innan jag gav upp tanken på att hitta skosnören. I gallerian hittade jag en skoaffär och ställde mig i kö för att där köpa skosnören. Här nånstans började jag bli hungrig... I skoaffären stod ett krångligt par framför mig och när jag väl kom fram så var de skosnörena jag skulle ha slut!

Så jag började traska hemåt igen. Hem och mat kändes som en evighet bort. Jag ringde P och han erbjöd sig att hämta mig, gulligt, men jag tyckte att han kunde laga mat tills jag kom hem istället.

När jag kom hem var dörren till vardagsrummet stängd och tydligen hade jag kommit hem för tidigt... Min finaste P hade dukat till picknick på golvet framför soffan, för att vi skulle göra nåt mysigt i det tråkiga vädret. Så gulligt :-)

Idag har jag lite lätt träningsvärk i låren efter att ha gått promenad i gummistövlar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar