måndag 4 juni 2012

Konstigt (juni)väder!

I lördags låg temperaturen 2,8 grader över temperaturer vid julafton förra året... Tydligen upplevde vi den kallaste dagen på 84 år i helgen (iaf i Stockholm). För en och en halv vecka sedan låg temperaturen på drygt 20 grader! Varm vinter, kall vår och jag undrar, vad är det med vädret egentligen?  Är vädret bara allmänt konstigt just nu (de senaste åren) eller är det en klimatförändring som är på gång? Den tanken skrämmer mig och det var såna tankar som fick mig att välja den utbildning jag gjort. Nu kommer ju inte jag direkt att jobba med klimatfrågor, men vatten/avloppsfrågor är också viktiga för miljön och om man energieffektiviserade avloppsvattenreningen kanske man kan släppa ut lite mindre växthusgaser. Kanske jag kan säga att jag indirekt jobbar med klimat frågor alltså?

Från dagens DN.
Denna vecka jobbar jag med att förbereda min exjobbspresentation. Det går rätt bra faktiskt =) I fredags fick jag lite feedback från en klasskompis och efter det har jag inte alls tyckt att det är lika jobbigt! I morgon presenterar jag på biogasanläggningen, så det blir en bra uppvärmning för den stora presentationen på fredag! Kanske får öva för P en gång ikväll...

Föresten så kom boken idag! Så nu ligger den här hemma och bara väntar på att bli läst. Det känns nästan som att den ropar på mig, som att den vill bli läst... "It wants to be found...", någon som känner igen det citatet från en annan bok/film?


Här ligger den och väntar!

3 kommentarer:

  1. Tack Sara och lycka till med exjobbet. Det kommer du klara galant :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror också det kommer att gå bra. Med ex-jobbet alltså.

    Roligt att ha något att se fram emot, jag menar boken på kistan.
    Jag misstänker att den inte hinner ligga och samla damm på omslaget. Sedan ser väl inte Herr P. röken av dig när du borrat näsan ner i boken.

    Ser fram emot en trevlig fredag med god mat och underhållning. Underhållning av en intressant presentation, fast det finns risk att jag inte förstår ett jota (Stockholms slang för "någonting").
    Fast vad gör väl det, roligt ska det bli.

    Anonym farsgubbe.

    SvaraRadera
  3. Lycka till på exjobbspresentationen idag Sara! Den börjar ju om tjugo minuter, så du hinner säkert inte se detta, men jag håller tummar och tår för att det går bra och ser fram emot att läsa ditt exjobb när det kommer upp på hemsidan!

    SvaraRadera