måndag 11 juni 2012

Den stora presentationen

Dagen för min exjobbspresentation har kommit och gått. Kvällen innan hade jag svårt att sova, på morgonen var jag nervös och hade ont i magen. När jag funderar på det så vet jag inte riktigt vad det var jag var så nervös för egentligen, jag hade ju bra koll på vad jag skulle säga och på ämnet. Lite "rädd" var jag för opponeringen, tänk om jag inte skulle kunna svara på nån fråga?

Innan lunch kom pappa, mamma och mammas man Å. Tillsammans åkte vi (P var också med) upp till SGU för att äta lunch. Då hände nåt oväntat och roligt. På SGU's lunchrestaurang får man nämligen slå tre tärningar och om man får alla lika så vinner man sin lunch och jag gjorde det! Eftersom jag var rätt speedad så blev jag jätteglad, tog det som ett bra tecken =)

Presentationen gick bra och det var roligt att ha sina nära och kära där, så att de äntligen får se vad jag håller på med! Även opponeringen gick bra. Dock var jag så nervös att jag glömt tänka på några saker...

  • Ljudlöst på mobilen -tack och lov ringde det inte...
  • Byta bakgrundsbild på datorn - typiskt dåligt att visa upp en puss-bild på mig och P för hela salen...
  • Skärmsläckaren - det var väl ok att det kom upp bilder från Kenya-resan, men några av bilderna hade ju kanske inte behövt komma upp... (Tack Erica för att du påpekade att det gått igång!)
Det kunde ju varit värre...

Efteråt fick jag massor med kramar och beröm, men jag var i ett sånt tillstånd att jag knappt minns (det gäller typ hela presentationen). Det var likadant när jag var på jobbintervju, massor med minnesluckor!

På eftermiddagen tog vi det lugnt och på kvällen firade vi på Koh Phangan (min nya favoritrestaurang!?). Då var även storasyster och båda P's föräldrar + respektive med. Det blev en jättetrevlig kväll.

Lördag och söndag har jag i det närmaste känt mig apatisk, inte velat göra någonting. Sitta framför tv:n och glo har känts som en lagon ansträngning. Ändå fick P ut mig att göra lite saker (och pappa också innan han åkte hem efter lunch i lördags). I lördags blev det en sväng på stan och sen Gränby. Igår sprang vi (utan P hade jag inte orkat den långa rundan) och på eftermiddagen tog vi en cykeltur i natursköna delar av Uppsala. Självklart har jag läst i sista delen av Hungerspelstriologin, Revolt, också!

Idag känns det bättre och nu är jag på SLU för att fixa med rapporten

Här kommer några bilder från fredagskvällen iaf =)
Inne på Koh Phangan.

Finaste familjen <3.

Familjen och svärisarna (med respektive) =)


3 kommentarer:

  1. Grattis och vad roligt att det gick så bra Sara! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Sara, vad kul att det gick bra (fast det var jag rätt säker på...) Snart ses vi på reningsverket, ska bli kul att du kommer och jobbar!

    SvaraRadera