onsdag 18 juli 2012

Sommar hos mamma

Jag är precis hemkommen från fem dagar uppe hos mamma. Det har varit en riktig toppensemester och dagarna har fyllts med spännande och roliga saker, t.ex. "kvinnodag" i Vansbro/Dala-Järna, förrymda bin, pyssel och besök från alla håll och kanter. Tyvärr regnade det mycket, tror att effektiv bikinitid hamnade på ca två timmar (alltid nåt...). Detta är låten vi sjungit på http://www.youtube.com/watch?v=8IXjE4a5Tj4 och här kommer lite bilder som jag tagit =)

Fika på konditorri i Vansbro.

Nostalgi med gammal lottautomat! Det fanns
en sådan i affären som låg där jag växte upp.

Hundgos =)

Var bara tvungen att köpa garn när jag såg
den fina mössan på garn/tygaffären i Järna!
Biodlaren tappar upp nyslungad honung =)

Nyslungad honung!


Här premiärkör vi den nyinköpta muurikan med
att göra thaiwok. Så gott!! 

Å hittade kantareller när han var på en arla morgon tur
på berget.
Kantarellmacka till middag, mums =)
Här sitter vi i bilen och väntar ut regnet för att
kunna springa  vid skidstugan. Det slutade
med att vi åkte till ett annat, inte lika blött ställe.
Högt moln.
Jag syr på en tygväska som jag köpt tyg till i Järna.
Frasses nya favvoplats; skötbädden!
Färdig mössa =)

Färdig tygväska =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar