tisdag 10 juli 2012

Ett riktigt skitgöra!

Varning för skitiga bilder!

Idag är det min näst sista dag på avloppsvattenreningsverket. Dagen började lugnt, jag gjorde mina checklistor och började sedan hålla lite koll på ett av bio-blocken, eftersom U var sjuk. På en av blockets sk linjer är det några rör som gått sönder, så för att verkstadskillarna ska kunna laga dessa började jag och U att tömma bassängerna i slutet av förra veckan. Idag var bassängen så tom som den kan bli mha pumpar och då var det dags att spola ur, så att man arbeta där nere. Arbetet föll på mig (eftersom jag tagit lite ansvar nu när U är borta) och Y som jobbar sin första sommar i år. Man har inte jobbat på riktigt om man inte fått spola bassäng! Att spola en bassäng innebär att man tar på sig stövlar och klättrar ner i den. Vi valde även att ha munskydd (vägra bli magsjuk!) och skyddsglasögon, dock skippade vi regnkläderna eftersom det blir så varmt med dem. När vi kom ner i bassängen var slammet ungefär ankelhögt och när vi spolade hände det inte så mycket, slammet späddes mest ut. Vi ringde efter undsättning i form av varsin duschskrapa, vilket gjorde arbetet mycket lättare! Efter ett tag kom ytterliggare en sommarjobbare, fågelräddaren M, för att hjälpa oss.

När man är där nere får man ofta huka sig för att komma under slamskrapor och balkar, men vid ett par tillfällen gjorde jag inte detta ordentligt vilket innebar att jag fick massor med slam på ryggen... Jag fick även slam över nästan hela byxorna, på magen och på armarna... Man får helt enkelt inte vara så kinkig på vårt jobb! Efteråt ville ingen komma nära oss och det var mycket skönt att få duscha!


Så här såg det ut när vi kom ner, när vi var klara var
det knappt något slam utan man såg betonggolvet.

Här har jag lite slam på ryggen, det blev MYCKET mer sen!

Iförd glasögon och munskydd!

2 kommentarer:

  1. Roligt jobb. Så en film om träskfotboll, myckt soligt att se på, ni kunde spela det samtidigt.
    Herr P.

    SvaraRadera