tisdag 15 januari 2013

Konstig dröm

Tänkte att jag skulle dela med mig av nattens mardrömsäventyr.

Det hela började med ett stort jippo, jag var med P och flera andra jag kände. Plötsligt blev vi invaderande av utomjordingar och var tvungen att klättra upp i träden för att rädda oss. Utomjordingarna kunde inte komma åt oss där. I tumultet tappade jag bort P och alla andra jag kände. Mitt träd visade sig vara ett dåligt träd, för det rasade ihop. Men utomjordingarna märkte inte detta, så jag och några lyckades fly in i en tunnel. Det visade sig dock att detta inte var något bättre alternativ, för i slutet av tunneln blev jag tvungen att klä ut mig till en sjöjungfru och bli Saddam Husseins älskarinna. I hans palats träffade jag till min stora lycka P, som blivit slav där. När de kom på oss med att kramas och hångla blev han slängd till tigrarna.

Då vaknade jag... Hur tolkar man en sån dröm? Jag kan iofs hitta kopplingar till två saker från de två senaste veckorna. Dels att svärmor berättade att hon läser boken som Saddams älskarinna skrev och dels det här med att rädda sig upp i träden från en film vi såg. Men ändå, väldigt skum och obehaglig dröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar