fredag 4 januari 2013

En liten flicka

Idag kom vi hem från några mycket härliga dagar i Dalarna. Ett trevligt nyår, mys med först mamma och sen pappa och så lite feber på det. När jag tog in posten fanns ett kuvert med ett kort på Penda, en fem år gamla flicka från Senegal. From nu är hon mitt och P's fadderbarn. Hon är så söt! Tyvärr får ni inte se någon bild, det känns fel att lägga upp den när jag inte kan fråga om lov. Men om ni kommer till oss så hänger bilden på kylskåpet :-)

Organisationen vi gör detta genom är Action Aid. Genom dem är jag även "girlfriend", vilket innebär att jag skänker pengar för att ge kvinnor i utvecklingsländer en chans om de lämnat sin man eller om de vill starta en affär eller så. Jag fick skolböcker till barn i utvecklingsländer i julklapp av mamma, även detta genom Action Aid. Känns bra att kunna hjälpa till :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar