fredag 11 januari 2013

Flimmer

Idag har jag varit med om nåt nytt. Vaknade och hade fruktansvärd huvudvärk, så jag tog en Ipren och en Alvedon och sov en stund till. När jag vaknade var det bra igen, så jag åkte till jobbet.

Jag hann knappt vara där en timme så började det flimra framför ögonen, eller snarare i vänster synfält (eller hur man nu ska säga det). Det var som ett bulligt moln med flimmer i kanterna. Det var svårt att titta på nåt, för det var så konstigt. Även om jag inte upplevt detta innan förstod jag att det måste vara migrän, för det har jag haft tidigare. Min chef var snäll och följde mig till apoteket (jag hittade inte dit och dessutom var hon rädd att jag skulle svimma eller nåt). När flimmret gick över kom värken, men så gick den tillbaka. Måste tagit tabletten i rättan tid! Ska börja ha tabletter i väskan nu.

Jag undrar varför det flimrar innan migrän. Vad i min hjärna är det som får mig att se ett moln kantat av flimmer i massa olika färger?

1 kommentar:

  1. Hej, hittade en intressant sida om migrän.

    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Migran/

    När jag har migrän brukar det vara på höger sida, det kan som du skriver, flimmra för ena ögat, i mitt fall det högra och värka i högra halvan av huvudet. Jag brukar ofta få det när det är väderomslag, speciellt när det slår om till lågrtryck (under sommaren), fast även på vintern när det blir oväder.

    Farsan

    SvaraRadera