måndag 22 oktober 2012

Frukost på tåget

I morse testade jag att äta frukost på tåget. Inga problem och jag fick sova en kvart längre! Fast å andra sidan la jag mig senare också... Men det är stor skillnad på att gå upp 05.30 eller 05.45!

Igår var jag säker på att jag skulle bli sjuk; ont i halsen, huvudet och kroppen. Kände mig allmänt seg. Så då kokade jag lite smaskigt förkylningste. För att göra det kokar man upp en liter vatten och lägger i 4 kanel stänger och 4-6 klumpar färsk ingefära (ca 2*2 cm). Koka i 45 min och låt sedan dra över natten. Sila bort kanelen och ingefäran. Använd sedan som koncentrat efter smak. Jag brukar ta 1 dl koncentrat till en kopp hett vatten och så har jag i lite mjölk och ibland en klick honung också. Mumsigt värre!

I morse kände jag mig helt frisk, så det var nog bara nåt övergående. Men nu har jag gott frukostte iaf :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar