söndag 30 september 2012

En god middag och mumsiga kanelbullar

I fredags firade jag och P min första lön med att äta på Tzatziki, en mycket mysig grekisk restaurang. Eftersom det var min lön vi skulle fira så bjöd jag. Men när servitrisen skulle ta betalt räckte hon fram kortmaskinen till P! Undrar om hon skämdes när jag tog den... Det var samma sak förra gången jag bjöd P på middag.

Efteråt tog vi en drink på gamla stationen. En grashopper, mums!

Idag har jag bakat kanelbullar, det är ju kanelbullens dag på torsdag :-)

Jag lägger med en fin höstbild också, från en promenad jag och P tog igår.





2 kommentarer:

  1. Underbart med höstmys! Men lite skrämmande att många fortfarande är så bundna vid de gamla könsrollerna >:-[

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, fast är det ingen som tar initativet så kanske de ger notan till mannen?
    Kanelbullens dag låter gott :-))
    Herr P

    SvaraRadera