tisdag 12 februari 2013

Operation ny tand

Eller steg ett mot ny tand iaf...

Igår var jag på tandkirurgiska avdelningen på Akademiska sjukhuset för att få en skruv fastsatt i käkbenet. Jag var lite nervös innan och det blev inte bättre när jag kom dit. Jag fick byta om till operationströja och hårnät. Innan det var dags att lägga sig ner fick jag antibiotika och Alvedon forte. Sen fick jag lägga mig i opsalen och fick ett skynke över mig som täckte allt utom mun och näsa. Läskigt värre! Jag trodde att jag skulle få sitta i en tandläkarstol med en liten haklapp, som det brukar vara hos tandläkaren.

Hur som helst gick det jättebra! Det gjorde inte alls ont utan var mest läskigt när de borrade i käkbenet. Hela grejen tog bara 30 min!

På eftermiddagen låg jag i soffan och kollade på romantiska komedier. Var jättetrött (idag också), men det jobbigaste var att jag var hungrig innan bedövningen gått ur :-P

Nu har jag en skruv där det förut var en glugg. Ser nu fram emot att äntligen få min nya tand om typ två månader. Så att den nästan fem år långa tandhistorien kan ta slut (och jag är 15000-20000 kr fattigare, fast det är det värt)!

1 kommentar:

  1. FY vad läskigt men vad skönt att höra att det gick bra och inte gjorde ont!

    SvaraRadera