söndag 25 november 2012

Spa

I fredags var det säsongspremiär för "På Spåret". För att fira detta hade vi bjudit in P's kusin J (de såg ofta på på spåret tillsammans innan jag kom in i bilden) och traditionsenligt hade vi även köpt öl, polly och tutti frutti. Eftersom jag ville testa nya Dumle med pepparkakssmak så hade vi köpt såna också, de var mums!

Igår åkte jag och P till Sätra Brunn för en efterlängtad spa-helg! Vi började eftermiddagen med att bada bubbelbad och ångbastu. Det fanns även badtunnor, men de kostade extra att hyra.  Lite oväntat träffade vi på en tjej jag spelade fotboll med för typ tio år sen. Kul! Efter det var det dags för vår första behandling. Jag hade valt "lätta fötter", 25 min, som innebar peeling + massage på underben och fötter. Underbart! Efter det slappade vi lite och sen var det dags för julbord. Det var ett riktigt smarrigt julbord med allt man kunde önska och lite där till. Vi gick därifrån mätta och belåtna!

Idag gick vi en promenad i ett skogselljusspår efter frukost. Det fanns ett riktigt spökhus på väg till spåret! Efter promenadeen bubbelbadade och ångbastade vi igen. Gött mos! Sen var det dags för behandling nr 2. Då hade jag valt "aromamassage" 25 min. Mycket skönt! Efteråt satt vi och läste bredvid poolen. Sen var det, tyvärr, dags att åka. Fast innan vi åkte smakade vi på "Sätra brunn vattnet", som innehåller järn och radium och skulle vara bra för hälsan. Äckligt tyckte jag!

Nu ska vi äta middag och kolla på film. Konstigt nog är jag jättetrött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar