fredag 31 augusti 2012

Coldplay

För ungefär fyra år sen började jag lyssna på Coldplay och jag fastnade direkt. För tre år sen spelade de i Stockholm, men jag var inte där. Sen dess har jag väntat. Så i december, förra året, ringde min vän I (som också väntat) och sa att Coldplay ska komma till Stockholm 2012. När vi väl bokat biljetterna kändes den 30 augusti som en evighet bort. Men så igår var det äntligen dags! Efter flera års väntan skulle vi (jag, I och E) äntligen få se Coldplay live, på Stadion i Stockholm.

Som de orutinerade konsertbesökare vi är var vi där till den tid som angavs på biljetten. Vad vi glömt att tänka på var förbanden, vilket innebar att vi fick vänta ungefär två timmar innan det var dags. Det var lite kallt att vänta och vi konstaterade att det kändes så overkligt att de snart skulle spela. Den känslan försvann så fort de kommit igång. Vi valde att stå ganska långt bak, för att undvika trängsel, men kunde ändå se scenen. Dessutom hade de storbildsskärmar också. Men så mot slutet av konserten går bandet av scenen och dyker upp nästan precis bakom oss! De går upp på en liten scen (som vi inte sett innan) och spelar två låtar därifrån. Det var en av kvällens höjdpunkter, att de dessutom spelade en av mina favoritlåtar gjorde bara saken ännu bättre.

Kvällen var magisk och jag är så glad att jag fick uppleva det. Nu vill jag bara lyssna på Coldplay hela tiden :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar